23 Ocak 2012 Pazartesi

kirlendi dünya

 geçen arkadaşımın evinde tesadüf bu kitaplara rastladım..1964-1966 tarihleri arasındaki tüm tarih mecmuasının ciltlenmiş hali..
dilimizin yanında biz de yozlaşmışız onu anladım..
tarih kokan sayfaların arasından seçtiklerim;
 arap el yazması kitaplar arıyorlar ve ilanın sonundaki cümleye bakın;
''Zahmeti göze alanlar yazma eserleri göztermek üzere matbaamıza da gelebilirler.''
bize maktupla adresinizi yollayın gelelim diyor adamlar..şimdi olsa  ''mail atın yada gönderin para veren taraf biziz'' ..tavrı hakim olurdu..


 2000 yılında İstanbulun nüfusu 5.000.000 olacak demiş adamlar ..beheyyyy nerdee ..İstanbul almış başını gitmiş 2000 yılında nüfus 13.255.685 olmuş:))
Ankarayı tutturmuşlar ama .2000 yılında Ankara 4.007.860 olmuş:)



bir de bu iki resme güldüm ..Adolf Schaerf 74 yaşında OLDUĞU HALDE öldü..
                                           General Weygand 90 yaşında OLDUĞU HALDE öldü..


olduğu halde??süpriz olmuş ..:)

8 yorum:

Maya dedi ki...

olduğu halde? :) yok aslında 120 filan olur diye bekliyorduk, der gibi bir hava var sanki ;) o mecmuaları karıştırabilmek için neler vermezdim, çok şanslısın :) sevgiler :)

Unknown dedi ki...

ne hoş..bende çokca merak ettim..severim böyle eserleri..gerçekten dil farklı..

zoitsa dedi ki...

evet aynen öyle bir cümle olmuş aa nasıl olur ya diyor insan:)
onları görünce resmen gözlerim parladı sorma

zoitsa dedi ki...

gülin;evet dili cidden farklı..aslında daha narin daha yumuşak..rica var..bir de şimdiki durumu düşünüyorum

Judy Abbott dedi ki...

demek ki normali 5 milyonmuş İstanbul nüfusunun:(

hilall23 dedi ki...

zoitsa 'hal' aynı zaman da 'durum anlamında da kullanılır ya eskiden bunu belirtmek için de kullanılırmış. mesela peyami safa yada reşat nuri güntekin gibi yazarlar da mesela öldüğü halde bulundu gibi sözler kullanmışlar. yani o durum da yada 74 yaşında öldü anlamıyla sevgiler

zoitsa dedi ki...

judy;evet beybi ama neredeyse 3 katına çıkmış ..belli zaten sıkıntısını çekiyorsunuz

hilall;ben de o konuya vurgu yaptım zaten:)olduğu halde kelimeleri böyle sanki bir naziklik bir ''tüh''katmış..eskiden dilimiz daha iyiymiş..yazının başında da belirttiğim gibi dilimizle biz de yozlaştık..
hoşgeldin bloğuma :)

Kitap Eylemi dedi ki...

vayy , süpermiş, ben de eski kitapları içeriklerini de kokuları kadar severim:))Bu arada blogunu çok geç fark ettim af edersin.